Werken, feestjes & ontspanning - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Katrien Wessel - WaarBenJij.nu Werken, feestjes & ontspanning - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Katrien Wessel - WaarBenJij.nu

Werken, feestjes & ontspanning

Door: Katrien

Blijf op de hoogte en volg Katrien

01 April 2008 | Suriname, Paramaribo

Hier even een korte(re) update vanuit het oh zo zonnige Paramaribo! Na het vieren van oud & nieuw vorig weekend, hebben we hard gewerkt om alle enquêtes te verwerken in een ge-wel-dig database programma! (klinkt niet saai toch?) Even flink doorbijten en na een paar keer erg melig, duf en flauw te zijn geweest was het dan eindelijk zover. Alles stond erin! Het analyseren van de resultaten en het schrijven van de rapportage kan nu beginnen.
Verder heb ik donderdagavond gelukkig weer mijn salsatest gehaald, jihaa! Dit keer vond ik het toch wel spannend, want de dans wordt steeds uitgebreider, ingewikkelder en dus moeilijker. Behalve het wiegen met de heupen, moet je alle stapjes onthouden, lady styling toepassen (armbewegingen) en zoals Yche (onze dansdocent) zegt: SMILE! Oftewel, alles tegelijk en vooral blijven lachen… Anneloes en ik hebben besloten nog een maandje door te dansen, jaja straks begint het nog ergens op te lijken;)! Na het afleggen van de salsatest hadden we thuis een feestje. Janine en Wilma, twee Brabantse huisgenootjes, hebben helaas zaterdag Suriname verlaten. Gelukkig was het een gezellig feestje, met eigengebakken Surinaamse hapjes, wijntjes en een sfeervolle Surinaamse beat op de achtergrond. Vervolgens hebben we de avond voortgezet in de Havana Lounge, dé hippe tent in Paramaribo waar we nu toch wel bijna wekelijks te vinden zijn…

Vrijdags eventjes uitgeslapen en thuis nog aan de afstudeeropdracht gewerkt. Écht! ’s Avonds nog uiteten geweest met alle huisgenoten om vervolgens met z’n allen naar Lenneke te gaan die haar verjaardag alvast vierde. Zondag was ze officieel jarig. Wat zij alleen niet wist, is dat we voor die zaterdag een verrassing hadden geregeld. Ik had gewoon met haar afgesproken zaterdagmorgen te gaan trainen. Toen we haar ’s morgens ophaalden, had ze niks in de gaten. Ik zeg tegen haar (terwijl ze nog in haar pyama zat): ‘Len, maak je even klaar we moeten zo weg!’Lenneke: ’Jaja, ik maak me zo klaar!’ Ik zeg: Len, de taxi komt over vijf minuten!‘ En nee, ze had nog steeds niks door. Zegt ze: ‘Ja daag, dan ga ik wel met de fiets hoor! Ik ga toch niet dat pielestukje met de taxi naar het zwembad!? ‘En ja, toen begon het te dagen. We, 6 meiden, hebben ons door de taxi laten afzetten bij Thermen Hermitage om heerlijk te genieten van een Luxe Arrangement. Nadat we werden ontvangen met champagne, mochten we lekker zwemmen en in de stoomcabine om vervolgens te genieten van de Oosterse Hammam. Oftewel een uitgebreid eeuwenoud ritueel voor lichaam en geest, hmmm! We werden van top tot teen met olijfzeep ingesmeerd, gescrubd, gemasseerd, ingepakt met een algensmeerseltje en tot slot weer van top tot teen gewassen. Poeh, wat voelden we ons schoon! En een beetje ontspanning in dit gestreste land kan zo af en toe geen kwaad,toch?

Zaterdag kwam ook een nieuw huisgenootje aan. Ze heet Berber, is afgestudeerd in logopedie, komt uit Friesland, woont nu in Nijmegen en komt hier voor drie maanden vrijwilligerswerk doen. Zondags zijn we naar White Beach gegaan met negen mensen. (mijn huisgenoten en Lenneke & co) Brace kwam daar optreden. Ze hadden ons verteld dat het om 12 uur ’s middags begon, maar toen wij arriveerden om 3 uur lagen er veel mensen op het (kunstmatig aangelegde) strand, maar van muziek was weinig sprake. We waren dan ook verkeerd voorgelicht, op het ene podium begon het om 17 uur en op het andere podium zou Brace komen om 20 uur. Het werd alsnog een gezellige avond met een relaxte sfeer. Uiteindelijk hebben we Brace toch niet meer gezien, want het duurde op een gegeven moment wel erg lang en de wekker zou de volgende morgen gewoon weer om 7 uur rinkelen. Maar het was een heerlijke dag en gezellige avond!

Deze week gaan we dus de resultaten van het onderzoek analyseren en rapporteren. Vrijdag stappen Allart en Jolien, onze Belgische huisgenootjes, op het vliegtuig. Écht jammer!! Helaas krijgen we de eerste maand geen nieuwe huisgenootjes, maar in mei waarschijnlijk wel weer. Tot zover de update vanuit Suriname. Volgens mij is het gelukt een korter verhaal te schrijven. Hopelijk gaat het met jullie ook goed, tot snel! En allemaal nogmaals bedankt voor de leuke berichtjes, mailtjes en zelfs kaartjes per post!:) Echt heel erg leuk!

Liefs,
Katrien

  • 01 April 2008 - 15:09

    Héleen:

    Yes ik ben de eerste die je een berichtje schrijft;)

    t klinkt allemaal wel weer erg relaxed:P
    geniet er nog even van!!

    liefs heleen

  • 01 April 2008 - 15:14

    Zoulika:

    Hey Katrientje,

    Nou, nou ik word meestal niet zo snel jaloers, maar als ik jou zo hoor heb je het lang niet zo slecht daar!!! (trutje :-))
    veel plezier nog en pas goed op jezelf!!
    heel veel liefs,
    Zoulika

  • 01 April 2008 - 15:27

    Janine:

    Heee Katrien en de rest!

    Ik ga jullie verhalen nu op de voet volgen, ik heb echt zo'n heimwee! Ik mis jullie en het relaxte warme land ontzettend. Het is koud (terwijl iedereen het hier op dit moment warm vindt) en motivatie om naar school te gaan of er iets voor te doen ontbreekt.
    Doe de mensen in huis heel veel groetjes en zonder ons gaan jullie het ook vast wel heel leuk hebben;) In augustus ofzo zullen we nog wel eens een hangmattenkamp opzetten en een kampvuurtje maken. Met natuurlijk caiperina! Kijk er nu al naar uit.
    Rust nog goed uit! Want in Nederland krijg je die kans niet.

    Kusjes Janine

  • 02 April 2008 - 09:45

    Bernadette:

    He meid wat leuk om weer een verhaal van jou te lezen. Wat goed van die salsa lessen. Moet je echt demonstreren voor de loopgroep. Misschien ben je op tijd terug voor het clubfeest. Geniet van alles en heel veel groetjes bernadette

  • 02 April 2008 - 11:47

    Sanne:

    Jeeemig wat zijn jullie snel zeg met dat afstuderen :D Zorg je dat je niet te snel klaarbent ;)?
    Succes met de dansmoves en blijf genieten!
    X Sanne

  • 05 April 2008 - 18:15

    Jolien:

    Alweer volledig gewend aan de thuissituatie denk ik toch met jaloersheid aan het zonnige weer waarin jullie zich nu bevinden. Hier is het zo'n 20° kouder dan daar en ik mis de warmte dus al...
    Mijn bruine teint wekt alleszins wel afgunst op bij mijn vriendinnen wat mij dan weer vrolijk stemt.
    Jullie kaart heeft de vlucht trouwens erg opgefleurd, dank daarvoor!
    Ik ga nog veel aan jullie denken meiden!

    joeps

  • 09 April 2008 - 18:21

    Rieette:

    Jullie heupen zullen al wel lekker los zijn, lijkt me erg swinggend.Zo te lezen verloopt de studieopdracht volgens plan, succes verder.Ik wens je volgende week heel veel plecier met je pap en mam.(ze hebben er veel zin in)
    Alle goeds voor jouw en je huisgenoten

  • 11 April 2008 - 16:36

    Jorieke:

    Veel plezier met je ouders de komende 10 dagen!

  • 11 April 2008 - 16:42

    Lenie Zonder Winkel.:

    Hoi Katrien,
    Ik heb die leuke berichtjes bijna allemaal gelezen.Ik heb gelezen dat je Ma en Pa je komen bezoeken dat is natuurlijk heel fijn.Ik hoop dat je veel ervaring opdoet.Ik blijf je volgen daar heb ik nu een beetje meer tijd voor.
    Groetjes Lenie zonder Winkel.

  • 13 April 2008 - 08:11

    Marga:

    hoi katrien.
    je vader en moeder zijn nu in suriname.
    je zult ze al wel gezien hebben??????? ik hoorde van lenneke van je voet.
    wat vreselijk balen zeg. ik hoop dat het allemaal nog mee zal vallen!!!!!!
    ik zal aan je denken.
    veel plezier met je ouders daar.
    groetjes Marga

  • 13 April 2008 - 14:08

    Gonnie:

    Hee, Katrien, alles goed ik heb je verhalen gelezen en de foto s bekeken.
    Eindelijk doet het internet weer.Ik zie wel dat je van alles doet en beleefd, geweldig. Geniet nu samen met je ouders van die momenten dat jullie samen kunnen zijn. Herman en Ine geniet ervan, veel plezier, op dit moment regent het hier.
    en ik dacht nu zal ik het eens proberen om op de site te kunnen komen.Wij , Jos Daniel en ik wensen jullie nog erg veel plezier en stuur je nu ook een email.
    Veel liefs en vele groeten uit de Lutte.

  • 15 April 2008 - 14:09

    Femie :

    hallo katrien met Femie uit oldenzaal
    heb je 't daar naar je zin en ook lekker warm?
    hier regent het vanmiddag steeds.
    je zult wel denken hoe ik bij je adres kom.
    ik vroeg je moeder laatst over jou , zo doende.
    mijn kleinzoon Ben doet dit voor mij.
    de groetjes en nog veel goeds daar.

    Femie.

  • 16 April 2008 - 22:24

    Gonnie:

    Hee, Hallo,
    Nog gefeliciteerd met je broer Thomas ik was nog bezig met alles en nog wat aan het scannen en dacht ik ga nog even een berichtje sturen.Ik was zo in de war dat ik hem al maandag had gebeld om hem te feliciteren, maar goed ik bel hem vandaag nog wel.Ook jullie herman en Ine gefeliciteerd, ik heb deze dagen nog steeds aan jullie gedacht. Oma was weer druk aan het rummikubben, ze kunnen er geen genoeg van krijgen ik was bij oma Beernink, nou ze konden me wel weg kijken, als ze maar konden beginnen met het spel, ben maar gauw weggegaan.Ik hoop dat jullie het mooi hebben,Katrien nog veel succes verder met de studie en al je belevenissen, doeiiiiiiiiiii groetjes Gonnie

  • 18 April 2008 - 10:35

    Hilde:

    He meis! Hoe is het daar? Hoe gaat het nu met je voet? En is het gezellig met je ouders? Ik hoop dat je een beetje goed kunt lopen, zodat je Ine en Herman alles kunt laten zien!
    Morgen vieren we Thomas' verjaardag, wordt vast gezellig! Vond je het filmpje leuk? Van supercameravrouw Hilde ;) Hahaha, was grappig om te doen!
    Veel liefs, ook aan Ine en Herman!
    Hilde.

  • 18 April 2008 - 15:00

    Joke:

    Hallo Katrien,
    ik kan ECHT merken dat je visite hebt , want omdat het weer hier knudde is probeer ik al de hele week op je site te kijken of je nog weer nieuwtjes hebt, maar je bent nu natuurlijk druk met andere dingen.....dan zal dat over een paar dagen wel een extra superlang en superspannend verhaal worden.

    Vinden je ouders het daar ook leuk??

    Morgenavond gaan we met de hele bubs naar Thomas, want hij houdt een intrekkersmoal/ verjaardag.

    Zondagmorgenvroeg gaat Jorieke met school naar Praag, dus volgende week is het hier pas ECHT stil met Mart als enigst kind.

    Ik wens jullie samen nog een paar Onwijs gave dagen toe en daarna heel veel succes met je studie ( en alle spannende dingen die je dan nog gaat meemaken)

    Heel veel groetjes van ons allemaal

    DOOOOOOEEEEEIIIIII
    Joke

  • 18 April 2008 - 16:28

    Ali B:

    Hallo Katrien, (en Ine en Herman),

    Hoe gaat het daar met je ouders en jou?Heb je ze al veel laten zien van de
    omgeving? Nog gefeliciteerd met de kwart
    eeuw van je broer; ook Ine en Herman
    gefeliciteerd met Thomas 25e verjaardag!
    Vanuit Lonneker wensen wij jullie nog veel plezier en mooi weer toe!

    Groetjes.

  • 22 April 2008 - 15:16

    Margriet:

    Hey Katrien,
    ik kwam op jouw site vis die van Lotte.
    Leuk he, Paramaribo. Echt een vreemde omgeving.
    Doe het rustig aan (kan haast niet anders daar) en eet nog lekker een sandwich bij de Palmentuin, ben even vergeten hoe t ding heet...
    Groetjes Margriet (Rikkink)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

24 Juni 2008

Einde avontuur in Suriname

17 Juni 2008

Lovely Tobago

10 Juni 2008

Joepiii afgestudeerd!!!

26 Mei 2008

Laatste weken...

11 Mei 2008

Onvergetelijk binnenland
Katrien

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 133
Totaal aantal bezoekers 28526

Voorgaande reizen:

26 Januari 2008 - 22 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: