Lovely Tobago - Reisverslag uit Port of Spain, Trinidad en Tobago van Katrien Wessel - WaarBenJij.nu Lovely Tobago - Reisverslag uit Port of Spain, Trinidad en Tobago van Katrien Wessel - WaarBenJij.nu

Lovely Tobago

Door: Katrien

Blijf op de hoogte en volg Katrien

17 Juni 2008 | Trinidad en Tobago, Port of Spain

Hier even een kort bericht vanaf het geweldige Tobago!!
Vorige week heb ik nog drie super gezellige dagen met Kirsten gehad!Ik heb haar mijn huis, stageplaats, de stad Paramaribo en een beetje de omgeving laten zien. Natuurlijk waren drie dagen te kort, maar we hebben lekker bijgekletst en ik denk dat ze een goede indruk heeft gekregen van hoe ik hier leef. Ik vond het heel leuk dat ze de kans heeft gegrepen ' even' langs te komen! Daar praten we vast nog lang over na!

Maar nu over mijn snoepreisje. Ik weet niet of het voor iedereen geschikt is om onderstaande te lezen,want ik denk dat ik jullie gek maak. Haha! Ik weet niet wat het is... de heerlijke zon, de spierwitte stranden, de azuurblauwe zee, de palmbomen in overvloed of de sfeer die hier hangt of iets anders... Maar ik vind Tobago echt waanzinnig!! Morgen vertrekken we weer richting Trinidad om de laatste twee dagen door te brengen, maar eerlijk gezegd denk ik dat ik ooit nog op dit eiland terug kom, het is hier echt fantastisch!

Donderdag vlogen we om half 7 richting Trinidad om daar vervolgens de boot richting Tobago te nemen. Vette pech was het dat de boot net weg was (10 uur) en wij daar om 11 uur aankwamen. Er zat dus niks anders op dan met de koffer even door Trinidad te sjouwen! (ini mini sight seeing) Maar aan het einde van de dag (17u) ging er gelukkig nog een boot! We zaten drie en half uur op de boot (ja, toen begon het inmiddels wel een beetje te draaien in mijn hoofd). Gelukkig stond de taxi bij aankomst alvoor ons klaar. We werden naar ons guesthouse gebracht. Een prima kamer, zeer centraal gelegen (lees: op 2 min. lopen van het strand) en een heel aardige mevrouw. Ze wil ons bij alles helpen en heeft ons goed geinformeerd over de mogelijkheden op dit eiland. En ze maakt heerlijke ontbijtjes voor ons klaar. Jaja, we hebben zelfs al ontbijt op bed gehad!

Vrijdags zijn we natuurlijk gelijk lekker naar het strand gegaan. De o's en a's vloeiden rijkelijk, WAUW!! Dit is paradijs!!!Jihaa!
Ohh echt zo mooi hier! Die avond hebben we een avondboottocht gedaan. Behalve een heerlijke coctail, een adembenemende zonsondergang en op de achtergrond wat goede muziek, gingen we ook nog zwemmen! Die avond zijn we nog met wat anderen wezen stappen. Poeh, ik dacht dat ze er in Suriname al iets van konden... Maar ook hier swingen ze er op los!

Zaterdags en zondags heerlijk naar het strand geweest. Zondagavond werden we uitgenodigd om ' Harvest' te vieren. Een ritueel dat elke zondagavond plaatsvindt. Elke week is een ander dorp aan de beurt. Dan kan je onbeperkt eten en drinken bij iemand thuis, iedereen moet voorbereid zijn. Nou, hartstikke gezellig! Daarna zijn we naar Sunday School gegaan. Een muzikaal gebeuren waar volop steeldrums gespeeld wordt en uiteraard weer iedereen danst. En ja, wij blanke meisjes worden dan nog wel eens ten dans gevraagd...

Verder hebben we gister een eilandtour gemaakt in een jeep. Ook op dit eiland is tropisch regenwoud en we hebben echt waanzinnig mooie stranden gezien. We hebben zelfs een bezoek gebracht aan het zesde mooiste strand van de wereld! Wat genieten!
Vandaag hebben we een boottrip gemaakt waarbij we konden snorkelen. De onderwaterwereld is echt heel erg mooi! Vissen in de meest prachtige kleuren en Anneloes heeft zelfs een schildpad gezien. Ook moesten we zelf onze lunch vangen: tonijn! Jammie jammie. Zelf gevangen en daarna natuurlijk zelf opgegeten!

Tot zover even. Morgen vertrekken we weer naar Trinidad! Om 06:30 uur vertrekt de boot. Daar verblijven we tot donderdag, dan vertrekken we weer naar Paramaribo.
Ik ga gauw nog proberen wat foto's online te zetten, zodat jullie begrijpen waarom ik zo lyrisch ben!

Liefs,
Katrien

  • 18 Juni 2008 - 05:25

    Jolien:

    WOHOOW, hoe zalig is dat! Aangezien mijn leven momenteel enkel bestaat uit studeren kan ik wel zeggen dat je me wederom héél jaloers hebt gemaakt!

  • 18 Juni 2008 - 06:27

    Mariska:

    Whooow Katrien, ziet er echt ontzettend mooi uit! Ik heb de afgelopen maanden al je verhalen gelezen; geweldig om te lezen, maar werd er wel behoorlijk jaloers van, tis toch wel iets heel anders dan een stage in Nederland..haha! Geniet van het laatste dagen en tot op de diplomauitreiking?!

    xx

  • 18 Juni 2008 - 06:53

    Nicole:

    zowwwwwwwwwwwww jij vermaakt je daar wel of niet?!?!;) die palmboomfoto van jou! wat mooi! en de rest natuurlijk ook! fijn dat je de laatste dagen zoveel plezier hebt! ik ZIE je vast heeelll snel!! dikke X

  • 18 Juni 2008 - 07:05

    Kees:

    Eeej Katrientjuh :)
    Weer geweldige foto's man! En wat tof dat Kirsten langs kwam, idd jammer dat het zo kort was!
    Nou groetjes

  • 18 Juni 2008 - 07:15

    Heleen:

    goed dat je vooraf waarschuwde, maar kon het toch niet laten om verder te lezen en idd.. ik ben jaloers! :P geniet nog even die laatste daagjes:D

    liefs heleen

  • 18 Juni 2008 - 07:15

    Merel:

    OOOOOOOOHHH Kat, wat GEWELDIG, PRACHTIG!! Die foto's!!! Jee nou je hebt mij absoluut jaloers gemaakt! Als je kunt stuur hier dan ook even wat meer zon?!?! Geniet ervan meis, voor je het weet zit je weer int vliegtuig hiernatoe! Ook wel heel fijn natuurlijk!!
    Dikke kus !

  • 18 Juni 2008 - 09:22

    Janine:

    whaaaa Katrien!! Dat is een paradijs! Waarom moet je voor zoiets naar de andere kant van de wereld!
    Ik had ook echt mijn kans moeten grijpen, ben nu echt stink jaloers! Als je echt terug gaat, ga ik mee (A)

    Je sluit je reis echt op je hoogtepunt af, geweldig nog zo'n ervaring.

    Heel veel plezier de laatste dagen en we zien elkaar in Nederland!

    kusje

  • 18 Juni 2008 - 18:55

    Karien:

    hey Kartrientje! het ziet er echt geweldig uit!! Maar ik vind het ook heeel leuk dat je al bijna weer komt:)! liefs

  • 18 Juni 2008 - 19:27

    Jetty En Lenneke:

    Oooooohhhhhhh!!! We zijn jaloers!! Echt het wat mega gaaf!!
    We kunnen niet wachten om het met eigen ogen te bekijken.

    Dikke kus aan Loes.

    Bigi Bosi,
    Jet en Len

  • 19 Juni 2008 - 08:43

    Karen:

    Hey Katrien!
    Owww wat super he! Die stranden, het weer, heerlijk. Ik ben jaloers... Je bent nu op weg naar Paramaribo, nog ff genieten van de laatste dagen. Fijne reis en tot snel!!!

    Liefs Karen

  • 19 Juni 2008 - 17:31

    Marga:

    hoi Katrien.
    wat een verwennerij zeg. jou kennede heb je het er ook wel lekker van genomen (groot gelijk hoor)
    jammer voor jou, maar leuk voor het thuisfront dat je weer terugkomt in Beuningen (dicht bij Denekamp).
    Katrien geniet nog een paar dagen in Paramaribo.
    gr Marga

  • 19 Juni 2008 - 19:23

    Geke:

    Echt mooi!
    Weet je zeker dat je weer terug wilt naar dit koude, natte landje??
    Zie je binnenkort weer met ons hardlopen??????
    Tot dan,
    Geke

  • 21 Juni 2008 - 10:22

    Annemarie:

    He katrien,

    Zie je gauw weer in het mooie,zonnige maar vooral warme trinidad tobeuningen!!!
    Goede terugreis!!!
    Gr annemarie

  • 21 Juni 2008 - 15:27

    Joke:

    Hallo Katrien,
    graag wil ik, voordat je in het vliegtuig naar Nederland stapt, mijn laatste berichtje schrijven.Ook de foto"s van deze "extra"vakantie zien er weer fantastiscch uit.Wat jij hebt meegemaakt lijkt op een groot prachtig avontuur. ( alleen.. waren er op deze trip geen jongere mannetjes waar je mee kon dansen??)
    Maar aan alle ( ook leuke ) dingen komt een eind en morgen ben je weer gewoon in Beuningen....Holland.
    En raad eens.. vanaf morgen voorspellen de weergoden dat het hier ook warmer en beter weer wordt...mazzelpit.Als je dit nog leest wensen we jouw en Anneloes een hele goede terugreis en we zien je ZEER BINNENKORT.
    Doeeeeeeeeg.
    De laatste verre groetjes van de Keizertjes oet De Lutt

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Trinidad en Tobago, Port of Spain

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

24 Juni 2008

Einde avontuur in Suriname

17 Juni 2008

Lovely Tobago

10 Juni 2008

Joepiii afgestudeerd!!!

26 Mei 2008

Laatste weken...

11 Mei 2008

Onvergetelijk binnenland
Katrien

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 28514

Voorgaande reizen:

26 Januari 2008 - 22 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: