Eerste indrukken - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Katrien Wessel - WaarBenJij.nu Eerste indrukken - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Katrien Wessel - WaarBenJij.nu

Eerste indrukken

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Katrien

28 Januari 2008 | Suriname, Paramaribo

Lieve mensen!
Bedankt voor al jullie berichtjes! Het is echt fijn iets te horen uit Nederland, geloof me!
Nou ik ben goed aangekomen in het warme Paramaribo. De vlucht ging prima, we zaten (onverwachts) comfort class, dus we mochten niet klagen. We werden goed verzorgd en konden verschillende films kijken, dus zo ging de tijd best snel. Op het vliegveld aangekomen, werden we samen met nog wat andere Nederlandse stagiaires naar onze woning gebracht. Het huis is prachtig, daarmee hebben we het echt getroffen! We zijn met z‘n zessen in totaal.(totaal 5 meiden en 1 jongen) Ieders heeft een eigen slaapkamer (incl. kast en bureau) en samen met vier anderen delen we een grote woonkamer en keuken. (incl wasmachine). Aan de voor- en achterkant van het huis hebben we een terras, incl. hangmat…die ligt heerlijk. (foto’s volgen).
Toen we aankwamen zijn we goed opgevangen door een huisgenoot. Hij heeft ons wegwijs gemaakt in de buurt. Gelukkig staat ons huis in een veilige buurt, hebben we ons laten vertellen.
Gister met onze twee huisgenoten (de andere twee waren naar het binnenland op dat moment), naar Paramaribo Zoo geweest, de dierentuin! Vergeleken met Nederland klein opgezet en dat betekent dus ook dat de dieren in kleine hokjes zitten….

Vandaag onze eerste dag op de Stichting. We vertrokken op tijd uit huis, aangezien we nog geen fietsen hadden geregeld moesten we de bus wel nemen. Met ons Surinaamse geduld begon het wachten op de bus (die uiteraard geen vaste tijden kent)…. Maar nadat zo’n zes bussen ons voorbij reden omdat ze vol zaten, veranderde ons Surinaamse geduld in Nederlands ongeduld en hebben we na drie kwartier toch maar een taxi gebeld. Dus ja, de allereerste dag begonnen we in traditie.. we kwamen te laat. Maar uiteraard was dat geen enkel probleem!

Net even een gesprek gehad met onze afstudeerbegeleidster. Er valt blijkbaar genoeg te doen op communicatiegbied. Morgen hebben we weer een gesprek met haar over onze taken hier.
Nu even naar het centrum om een telefoonkaart te regelen, fietsen te huren, een plattegrond te kopen (Lenneke, we zitten redelijk dicht bij elkaar!:) ) en verder gaan we vanavond Anneloes' verjaardag vieren!

Ik zal gauw wat foto's plaatsen en weer van me laten horen. Dit zijn even de eerste indrukken. Natuurlijk ben ik ook heel benieuwd hoe het met jullie gaat!
Al met al gaat het hier dus wel aardig goed, al kijken Anneloes en ik elkaar wel eens aan met de blik ' oeh..vijf maand is best lang he...'. We hopen na een week iets vertrouwder te zijn met alles.

Veel liefs,
Katrien

p.s. Mijn adresgegevens zijn:
Katrien Wessel
Lakatanstraat 9
Paramaribo (Suriname)

Mijn Surinaamse nr is:
00597-8964541
Dus jullie mogen allemaal bellen/smsen ;)
Af en toe al ik ook wel op mijn NL simkaart kijken hoor.

  • 28 Januari 2008 - 14:19

    Annemarie & Karin:

    Heej katrien,
    wij mogen als eerste een reactie achterlaten... Helemaal super dat jullie goed geland zijn en wij wensen jullie vanaf onze stage een hele goed stage en een hele leuke tijd toe :D geniet er van!! We houden je in de gaten....

    Kus

  • 28 Januari 2008 - 14:21

    Merel,:

    Meisje, wat fijn wat van je te horen! Ben zo blij dat jullie het al leuk hebben, en dat jullie een geweldig huis hebben, en er leuke mensen inzitten, en vooral, dat jullie in een veilige wijk zitten! Ha, wij zijn gerustgesteld! En.. Anneloes Van Harte Gefeliciteerd met je verjaardag! hopelijk heb je een fijne dag! Meisjes geniet er daar van!
    Hele dikke kus merel,

  • 28 Januari 2008 - 14:29

    Bernadette:

    Leuk je verhaal te lezen. Ben wel erg nieuwsgierig naar de foto's. Groetjes vanuit een bewolkt nederland

  • 28 Januari 2008 - 14:34

    Héleen:

    hej hej!

    goed om te horen dat alles goed verlopen is! nou die eerste indruk klinkt best relaxt:) en geloof mij over 5 maand zeg je dat het allemaal veels te snel is gegaan! geniet er gewoon lekker van!

    liefs heleen

  • 28 Januari 2008 - 14:43

    Mariska:

    Hey meis, het is niet niets...echt heel erg spannend lijkt mij. Ik vond het vanmorgen al spannend om te beginnen met afstuderen (bij een bedrijf waar ik al werk) je jullie doen het 'gewoon' in een ander land, bij een onbekend bedrijf. Super spannend, maar dat komt vast en zeker goed. Maak je vooral niet druk (dat doen zijn ook niet...haha!) en geniet van alle ervaringen, want het is wel ontzettend bijzonder om het op deze manier te doen!

    Meiden, heel veel succes, en Anneloes natuurlijk gefeliciteerd met je verjaardag! Zet hem op!

    xx

  • 28 Januari 2008 - 15:13

    Lenneke:

    Hee lieve meiden,

    Fijn om te horen dat jullie goed zijn overgekomen. En dat we dicht bij elkaar zitten is natuurlijk helemaal mooi!
    Ik weet zeker dat jullie snel vertrouwd raken, het is ook allemaal anders en dan moet je ook ff wennen.. Het komt allemaal goed.
    Anneloes nog een hele fijne verjaardag verder!

    Tot mails

    Kus Lenneke

  • 28 Januari 2008 - 15:23

    Karin:

    Heej Katrien!

    Fijn dat jullie een goede reis hebben gehad en goed aan zijn gekomen. Leuk huis dus met leuke huisgenoten?
    Geniet ervan en succes met jullie afstudeerproject.
    Ik kijk uit naar de foto's, vooral die van de hangmat ;)

    Liefs Karin Hidding.

  • 28 Januari 2008 - 15:37

    Karien:

    Hey!
    Fijn om te horen dat het goed gaat:)!! en Anneloes gefeliciteerd met je verjaardag! Gaan jullie daar een Borgoe op drinken;)?Nou succes met alle dingen regelen en veel plz! Kus

  • 28 Januari 2008 - 16:20

    Karen L.:

    Hej!

    Feliciteer Anneloes ff!;)
    zo te lezen bevalt het tot nu toewel goed!fijn dat je in een goede buurt zit! (Beuningen zal er nog steeds wel niks bij zijn;)) Succes deze week met alle indrukken en gesprekken! we keeeep contact!;)
    Fijne avond nog!

    XxX Karen

  • 28 Januari 2008 - 19:03

    Karen:

    Hey Katrien!
    Wat leuk om te lezen wat jullie al allemaal gedaan en beleefd hebben! En vooral blij om te lezen dat jullie in een veilige buurt gaan wonen. Geniet ervan, en rustig aan tijdens alle avonturen! ;)

    Xus Karen

  • 28 Januari 2008 - 21:26

    Jose Braakhuis:

    Ha Katrien,

    Wat leuk al iets van jou te vernemen. Je bent toch steeds een beetje in mijn gedachten. Volgens mij leven jullie iets van 6 uur eerder, of niet?? Dus nu is het bij jullie kwart over 4 's middags.
    Vanavond ben ik naar de hardloopgroep geweest. Het was geweldig weer om te lopen. Ben met groep 4 meegegaan, een kleine ronde, toch nog 7 kilometer minstens denk ik wel. Anita Peters was er en Aaf, Bernadette Betting, Birgitte en een nieuwe man. Volgens mij komt hij ergens uit Beuningen. Ik heb Merel wel gemist. Vandaag was het fantastisch weer, vergeleken bij vorige week. Hoe is het weer bij jullie, kun je het een beetje uithouden, Je hebt toch zeker wel airco of niet?. Wat ik zo lees over jou eerste dagen, gaat alles helemaal goedkomen. Gelijk al een verjaardag. Dat wordt toch zeker op z'n hollands gevierd of niet dan.Ik kijk vol verwachting naar jou volgende bericht. Heel veel plezier.

    Dikke kus, Jose, en natuurlijk van de rest van de fam.

  • 29 Januari 2008 - 10:40

    Lotte:

    ha katrien..
    fijn om te horen dat alles is goed gegaan! Geniet er van en ben benieuwd naar je foto's!
    Kus lot

  • 29 Januari 2008 - 11:29

    Elke:

    Ha meis,

    Wat fijn om te horen dat je goed bent overgekomen,comfort class nog wel ;-)! Maar mooi huis, dat is natuurlijk ook niet mis. Gister de verjaardag goed gevierd van Anneloes? Feliciteer haar ook maar van mij!Maar vele nieuwe indrukken opgedaan en dat blijft ook nog wel even doorgaan! Maar geniet ervan en succes met je stage, we houden zeker weten contact!! Zat ook al echt te wachten op je berichtje, en dan is het fijn om te horen dat je een mooi huis hebt en in een veilige buurt!
    Xus Elke

  • 29 Januari 2008 - 14:32

    Martina Chamoun:

    Hey Katrien,

    wat leuk iets van je te horen.. Zo te lezen gaat het goed met je.. Klinkt helemaal niet gek, als ik die eerste indrukken van je lees. Natuurlijk is het in het begin altijd even wennen, maar dat zal wel goedkomen.
    Hier is het hetzelfde.. koud en regenachtig. Zo te zien op je foto's is het daar heerlijk..
    Ik kijk uit naar je volgende bericht(en) en foto's.

    Veel succes en plezier!!
    Liefs Martina x

  • 29 Januari 2008 - 14:45

    Renee:

    Hallo Katrien!!

    Via mijn moeder heb ik de link gekregen naar je site. Kan me erg goed voorstellen hoe je je voelt! Maar ik kan je uit ervaring vertellen dat de tijd voorbij vliegt!!!! En dat je voordat je het weet weer op Schiphol staat.

    Dus ik zou zeggen, geniet van elke dag die je daar hebt. Je zult waarschijnlijk ook wel rotdagen hebben, maar die ben je zo vergeten na een borrel of kop thee met je vriendinnen/collega's!!!

    We houden je in de gaten!!

    Kuzz renee

  • 29 Januari 2008 - 15:48

    Katrien:

    Oohh bedankt voor jullie berichtjes! Echt zo leuk!!!
    Ik heb even mijn adres en Surinaamse nummer bij in het bericht geplaatst! Foto's komen nog!

    Veel liefs,
    Katrien

  • 29 Januari 2008 - 17:35

    Rachel:

    Heey Katrien!
    Ik kwam via via op jouw site en las net je stukje hierboven... Heel veel plezier de komende tijd en geniet er van!
    X Rachel

  • 30 Januari 2008 - 08:13

    Lars:

    Hey,

    hebben ze in suriname geen postcode???
    zou vervelend zijn als iemand je wat stuurt en het niet aankomt:P


  • 30 Januari 2008 - 19:59

    Kirsten:

    Hey Meisie,

    Hoe gaat het nu met je?
    al een beetje gewend?
    Ik heb gisteren een mailtje naar jou gestuurd,maar weet niet of deze is overgekomen!
    Heel veel succes verder en we mailen!

    Liefs Kirsten

  • 31 Januari 2008 - 19:17

    Maik:

    Hey Katrien,

    Aan de foto's te zien is het daar erg mooi en ga je het zeker naar je zin krijgen.
    Geniet ervan.

    Kus Maik

  • 31 Januari 2008 - 21:43

    Bas:

    Hej meis!

    Ook goed om te lezen dat het met jou ook goed gaat en dat je het na je zin hebt!(Y)
    Mooie foto's trouwens!! lekkerding he die Loes:P
    Pas goed op jezelf en op Loes! hahah..we spreken elkaar!

    groetjes

  • 02 Februari 2008 - 11:50

    Lenneke & Karen:

    Heej katrien,

    Leuke foto's!!! En wat een gezellig huisje zeg! Heel veel plz nog en tot snel ;).

    Hele dikke koes,
    Karen en Lenneke

  • 02 Februari 2008 - 18:15

    Hilde:

    He Katrien!
    Terwijl jij in de warmte zat, zaten wij in de sneeuw! Vreemd idee :) Maar we zijn weer thuis!
    Leuk om je verhaal te lezen! Klinkt goed allemaal :) Geniet ervan meis, niet te veel denken aan weer naar huis gaan over 5 maand, maar optimaal van je tijd daar genieten! Volgens mij zijn de ingrediënten aanwezig :)
    Veel liefs, Hilde.

  • 03 Februari 2008 - 19:32

    Weerselo:

    Ha die Katrien,
    leuke foto's. Hebben we tenminste een idee hoe jouw plekkie er daar uitziet.
    Hier lekker fris. Vanmiddag de carnavalsoptocht bekeken in Oldenzaal.
    Groetjes oet Weersel.

  • 04 Februari 2008 - 11:42

    Kees:

    eej Katrien!
    Leuk om foto's te zien van waar je woont! Ziet er super tof uit :)
    Hier is carnaval bijna achter de rug! ik ga niets meer doen! ben er kapot van :P;)
    Optocht gekeken in d'kamp en o'zaal was wel lachen, maar erg koud! Dat is daar wel anders denk :)
    Groetjes Kees

  • 04 Februari 2008 - 11:54

    José Braakhuis:

    Ha Katrien,

    Wat mooi dat wij even in jouw nieuwe wereldje een kijkje kunnen nemen door jouw foto's. Eigenlijk had ik mij ook wel zo iets voorgesteld. Als ik naar jouw thuis kijk zit je daar wel veilig voor diefstal en zo. Die tralies om het huis moet wel een veilig gevoel geven.De foto van de markt is zo leuk, volgens mij krijgt iedereen dan wel weer vakantiekriebels, zomervakantie dan he!!Ik ben vanmorgen met je moeder wezen zwemmen. Dat weekje wintersport is toch wel lekker geweest, met mooi weer. Wij gaan ook nog eind februari. Jan en ik hebben gisteren meegedaan met de Woolderesloop. Mijn tijd was binnen het uur, 58.24 minuten op 10 kilometer. Ik ben hartstikke trots op mijzelf. Een kennis van mij liep ook mee en ik ben achter hem aan blijven lopen, het ging hartstikke goed. Anders had ik het waarschijnlijk weer niet gered. Vandaag is het rosenmontag. Renee is gewoon werken in Oldenzaal en Sophie en Eelco zijn thuis. Ik weet nog niet of ik vanavond naar de hardloopgroep ga. Het begint nu te regenen. Het is toch altijd weer leuk om iedereen te treffen. Met rosenmontag is er altijd weinig opkomst, dus ik weet nog niet. Ik moet nu nodig aan de huishoudklussen dus,
    hartelijke groeten, dikke kus José en de rest van de fam. Take care.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

24 Juni 2008

Einde avontuur in Suriname

17 Juni 2008

Lovely Tobago

10 Juni 2008

Joepiii afgestudeerd!!!

26 Mei 2008

Laatste weken...

11 Mei 2008

Onvergetelijk binnenland
Katrien

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 207
Totaal aantal bezoekers 28525

Voorgaande reizen:

26 Januari 2008 - 22 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: