Waauuww ik ga naar Suriname!! - Reisverslag uit Beuningen, Nederland van Katrien Wessel - WaarBenJij.nu Waauuww ik ga naar Suriname!! - Reisverslag uit Beuningen, Nederland van Katrien Wessel - WaarBenJij.nu

Waauuww ik ga naar Suriname!!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Katrien

23 December 2007 | Nederland, Beuningen

Lieve mensen,

Per 26 januari 2008 vertrek ik, samen met mijn klasgenootje Anneloes, voor een periode van 5 maanden naar Paramaribo! Dé hoofdstad van het tropische land Suriname!

Ik ga samen met haar afstuderen bij de Stichting PCOS. (Protestants Christelijk Onderwijs Suriname). Deze stichting heeft als doelstelling 'de optimale ontwikkeling van het kind'. Uiteraard gaan wij ons, als communicatiestudenten, niet bezig houden met de kinderen zelf. Maar wij gaan met name de stichting ondersteunen en adviseren op het gebied van communicatievraagstukken.

Ouders van kinderen uit achterstandswijken beseffen zich vaak niet hoe belangrijk een goede ontwikkeling voor hun kind is. Mede dankzij onderwijs probeert de Stichting hier een steentje aan bij te dragen.
Anneloes en ik gaan voor de Stichting onderzoek uitvoeren over 'hoe de doelgroep te bereiken', we helpen bij het schrijven van een voorlichtingsplan en het opzetten van een campagne. Alles om de bewustwording bij ouders te activeren!

Pff wel héél spannend allemaal!! In korte tijd moeten we nog veel regelen! Nu maar vast een website aangemaakt, zodat ik eenvoudig met Beuningen en omstreken in contact kan blijven!! :)

Hopelijk volgen jullie mij!

Veel liefs,
Katrien

  • 27 December 2007 - 10:54

    Nicole:

    Hey meis! mag ik als eerste een berichie achterlaten op je site?!
    Vind het echt super dat je uiteindelijk gaat! het heeft ff wat kopzorgen gekost maar nu ga je uiteindelijk!!! samen met loessie ga je een super gave tijd tegemoed!Ben trots op je (uch uch uch haha) en ga je echt missen!!! maarrrrrrrrrrrrrr daarna kom je terug en gaan we naar australie;-) (of wat was t ook alweer haha)
    Ik ga nog heel vaak berichies achterlaten voor je en wil natuurlijk op de hoogte blijven van al jullie gebeurtenissen daar!
    Nou meissie dit was mn eerste berichtje, the rest is yet to come!

    dikke X van mij!!!

  • 27 December 2007 - 18:21

    Merel, :

    Lievie, leuk zo'n site hoor!! kunnen we het mooi vaak bijhouden! We zullen heel veel contact houden, via deze site, maar ook via(hoe heet ook alweer?!) soort telefoontje via internet?! haha! Je gaat een heel spannende tijd tegemoet! maar je kunt het! daar zijn wij verzekerd van! Zullen je allemaal erg missen, maar met veel contact gaat het allemaal goed komen! dikke kus merel

  • 27 December 2007 - 20:19

    Kees:

    Eeej Katrien,
    We gaan je zeker volgen!
    En deze site zullen we super vaak gaan bekijken!!!
    groetjes Rhonda en Kees

  • 27 December 2007 - 21:18

    Anneloes:

    Katrientie!

    Hier je afstudeermaotie, haha! Het wordt allemaal steeds echter en definitiever he?! Vaccinaties, tickets, eigen websites, oh, oh, spannend!
    Ik mailde het je net ook al: Suriname wordt een 'once in a lifetime-ding', for sure!

    Liefs,
    Loes X!

  • 27 December 2007 - 22:11

    Lenneke:

    Heej katrien,

    Mooie site hoor.Ik zal je zeker volgen! Van heel dichtbij zelfs ;).

    Liefs Lenneke

  • 28 December 2007 - 15:21

    Elke:

    Ha Meis,

    Zo de site is nu ook af. Weer iets klaar voor je naar Suriname gaat! Het eerste bericht staat er op Het is dan ook al bijna zo ver. Zeker spannend! En natuurlijk gaan we je volgen. Zijn hartstikke benieuwd hoe je het daar gaat hebben. Komt helemaal goed, daar ben ik van overtuigd! Kunnen zo mooi de berichten lezen op je site, en je in de gaten houden ;-)

    Dikke Xus Elke

  • 29 December 2007 - 10:25

    Lienke:

    Hee nicht :) !
    heel veel plezier in Suriname, ik ga zeker de site volgen, even kijken natuurlijk wat m'n nicht allemaal uitspookt;)! succes en veel plezier

    liefs xx

  • 29 December 2007 - 21:03

    Heleen:

    hej katrynahh,

    echt super dat je nu naar suriname gaat!! wel ontzettend spannend! ik zal jou site zeker gaan bezoeken! want het is echt super leuk om wat van thuis te horen als je daar zit!:) nou ik ga straks maar even weer een feestje vieren hier in oostenrijk:) ik spreek je snel weer!

    liefs heleen

  • 30 December 2007 - 17:00

    Karen:

    Hey Katrien!
    We gaan je zeker volgen bij dit spannende avontuur! Leuke site en natuurlijk erg handig. Nog maar 4 weekjes, dan ben je al weg, snik. Ik zal vaak de site bijkijken, zeker weten!

    Liefs Karen

  • 30 December 2007 - 20:30

    Rieette En Harry:

    Hallo Katrien,

    een mooi vooruitzicht met een heel goed doel. Heel veel succes en natuurlijk waanzinnig veel plezier. We houden contact.

    Groet'n oet Weerselo

  • 02 Januari 2008 - 08:33

    Marinka:

    Hey,

    Helemaal leuk zeg! Echt echt mooie ervaring. Ik ga je zeker volgen via deze site. Alvast heel veel succes en plezier.

    Liefs Marinka

  • 05 Januari 2008 - 19:45

    Oma Reijmer:

    groetjes uit oldenzaal

  • 15 Januari 2008 - 17:54

    Marga Stroot:

    hoi Katrien.
    spannend, vind je niet?
    in ieder geval wens ik je een goede vlucht. je wordt in ieder geval wel goed uitgezwaaid. en dan een super tijd in Suriname.
    ik denk dat ik je daar nog wel zie !!!!!!!!!
    pas goed op jezelf.

    groetjes marga

  • 17 Januari 2008 - 15:34

    Lotte:

    hoi katrien..
    het komt al dichterbij hé, vind het steeds leuker maar ook spannender worden:D! Heb ook maar ff een site aangemaakt om een beetje contact te houden met 't thuisfront en ik ga jou ook zeker volgen in het warme suriname. Zo ver zitten we eigenlijk niet van elkaar vandaan...
    alvast heel veel plezier maar spreek je maybe nog wel voor die tijd!
    liefs lot

  • 17 Januari 2008 - 19:18

    Anneloes:

    Katrientie!

    Haha, leuk je bericht op mijn site. Je hebt helemaal gelijk wat betreft dat 's ochtends opstaan met een 'o jee-gevoel', haha! Maar met jou aan m'n zijde mut dat allemaole we' goedkomm'n:D

    Bis morgen!
    X Loes

  • 20 Januari 2008 - 14:49

    Ine:

    We zijn nog aan het nagenieten van het gezellige vriendinnenavondje .Allemaal lieve dingetjes van lieve leuke meiden.Tot zaterdag bij zonsopgang....

  • 24 Januari 2008 - 22:03

    De 3 Studenten:

    hee Katrien
    Wij zijn te druk met studeren dus het word heel moeilijk om je uit te komen zwaaien. Maar toch willen we het toch niet zomaar voorbij laten gaan en wensen wij je heel veel succes met je stage in Suriname.

    Groeten uit Driebergen

  • 24 Januari 2008 - 22:31

    Maartje:

    hey katrien:D

    alvast super veel plz daarzo in suriname.. let je wel een btj op lenneke:P

    groetjes!
    maartje

  • 25 Januari 2008 - 11:23

    Annemarie:

    ha katrien,
    Heel veel plezier in Suriname (paramaribo). Natuurlijk ook een goede reis gewenst! Geniet ervan en maak er een paar mooie maanden van!
    Ik zal je site eens in de gaten houden om te lezen hoe het je gaat!
    groetjes van annemarie scholten

  • 25 Januari 2008 - 20:15

    Bernadette:

    Hoi Katrien wij wensen jou morgen een goede reis en wij zijn erg benieuwd naar de verhalen. Geniet van dit alles. Heel veel groetjes van Clemens en Bernadette

  • 26 Januari 2008 - 10:56

    Merel, :

    Lieve meisje, ben er net weer! was best nog emotioneel he! mis je nu al:-( Kan me gewoon ni voorstellen dat jij straks zo ver van ons af bent!Maar ben superr trots op jou!! Jij gaat het helemaal geweldig maken!!! Heerlijk lekker warm(lief:-)) zonnetje! Ooh ben jaloers! geniet ervan meid! denk aan je!

    Dikke kus merel

  • 26 Januari 2008 - 14:58

    Geke:

    Hoi Katrien,
    heeeeeeeeeeeeel veel plezier in Suriname.
    Geniet er ervan!!
    Ben benieuwd wat je allemaal gaat meemaken.
    en zal je avonturen volgen op de site.
    Groetjes,
    Geke

  • 26 Januari 2008 - 15:09

    Elke:

    Ha meis,
    zo vanochtend jou nog uitgezwaaid, wat best wel heftig was, maar ook wel gezellig was, en als je dit zelf leest zit je al in Suriname!! Pff dat ging toch sneller dan verwacht! (op dit moment vlieg je zelfs ergens boven .... geen idee eigenlijk, haha!) Maar meid geniet ervan en maak er een super tijd van in Suriname!! We houden zeker weten contact, want daar kunnen we niet zonder hoor! ;-)

    Dikke Xus Elke

  • 26 Januari 2008 - 18:37

    Karien:

    hey Lieve katrien! nou als het goed is ben je nu volgens mij net in Suriname!Ik ben natuurlijk al erg benieuwd naar je eerst verhaaltjes dus ik zal snel hier weer kijken:) Veel plezier met je 1e nachtje en dagje Suriname alvast het wordt vast super de komende tijd:) Liefs Karien

  • 26 Januari 2008 - 20:58

    Lars:

    Hey Katrien,

    Nu alweer aan de andere kant van de wereld... we hebben vandaag nog wel even aan je gedacht op het werk hoor :P
    Ik hoop dat je een goede vlucht gehad hebt! Ik wacht met smart op je eerste avonturen en verhalen uit Suriname!

    Veel plezier!

    Lars...


  • 27 Januari 2008 - 13:48

    Karen L.;):

    Hej zussie!

    Twee maanden geleden wist je nog van niks en nu sta je al op het zonovergoten suriname! Heb je goede vlucht gehad!
    Afscheid ging snel:S, maar zo en via skype natuurlijk;) kunne we goed contact houden!!
    Succes morgen en ben benieuwd naar je verhalen!!

    XxX

  • 28 Januari 2008 - 13:39

    Katrien:

    Lieve mensen!
    De eerste stappen op de Surinaamse bodem zijn gezet!! Ik ben goed overgekomen!
    Wat lief, al jullie berichtjes!!
    Het is hier warm... Het huis is heel mooi (erg nieuw), en helemaal IKEA-achtig ingericht! verder is het wel even wennen hier, het drukke verkeer, de warmte, het lange wachten op de bus (haha). Gelukkig zijn we goed opgevangen door onze huisgenoten!
    Ik zal snel een langer bericht plaatsen, vandaag voor het eerst op de stichting achter de pc en we moeten nog veel regelen. (fietsen, sim kaart, melden bij vreemdelingenpolitie etc)
    Ik laat gauw weer van me horen!
    veel liefs,
    Katrien

  • 28 Januari 2008 - 14:18

    Oma Wessel:

    Ik ben bij Tonnie en Joke, hier kan ik je een berichtje sturen.
    Hoe is het, vindt je het leuk daar?
    Groetjes van Oma De Lutte

  • 28 Januari 2008 - 16:22

    Joke:

    hallo Katrien,
    Wat leuk om te lezen dat de reis goed is gegaan en de eerste indrukken van Suriname goed zijn.
    Ik moest wel vaak aan je denken toen je in het vliegtuig zat. Gelukkig kon je nog naar films kijken, want ik vind het een heeeele lange reis.( maar ik ben ook niet veel gewend en vind alles spannend)
    Wat goed dat je in een net huis terecht bent gekomen, want dat is natuurlijk ook altijd wel een verrassing in een ander land.
    Fijn dat je een vriendin bij je hebt zodat jullie samen dingen kunnen regelen als er moeilijkheden mochten komen ( zo te horen moet je je daar heel relaxed opstellen en de tijd nemen voor alles)
    Wat het weer betreft ben je in een goede periode hier weggegaan, want het is duuster en koald , niks aan en je vertelde al dat het bij jullie lekker warm is en je in de zomerkleren kunt lopen.....heerlijk!!
    Ik wens je een onwijs gave tijd toe samen met Anneloes en hoop dat je over 5 maanden ( lang he? )met heel veel leuke verhalen weer goed thuis komt.
    Maak er samen maar een hele leuke onvergetelijke tijd van.
    We volgen je op je site en laten nog wel eens iets van ons horen!
    Ik had je eigenlijk al willen mailen toen je nog thuis was, maar er komt nog wel eens wat tussen en de computer in dit huis is bijna altijd bezet.

    Heel veel groetjes,
    Joke

    P.S. oma schrok vanmiddag al dat Tonnie er iets namens haar had opgezet.
    ze vond het leuk dat we haar jouw verhaal konden vertellen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Beuningen

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

24 Juni 2008

Einde avontuur in Suriname

17 Juni 2008

Lovely Tobago

10 Juni 2008

Joepiii afgestudeerd!!!

26 Mei 2008

Laatste weken...

11 Mei 2008

Onvergetelijk binnenland
Katrien

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 225
Totaal aantal bezoekers 28528

Voorgaande reizen:

26 Januari 2008 - 22 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: